Direktlänk till inlägg 8 april 2020

Ultra Racing: Här är de tuffaste ultralopparna utomlands

Av Steve Nash - 8 april 2020 15:26

Ultraljusets hårdhet bedöms inte bara utifrån dess längd. Förändrade väderförhållanden, höjd och naturligtvis hastigheten har mycket att säga. Det är väldigt normalt att springa ensam på natten genom vildmarken, berg, snöiga landskap och andra spännande saker när du är ultralöpare. Se de 9 tuffaste tävlingarna här.

 

Ultralöpning är i princip allt längre än en maraton. Många människor förstår inte varför du vill springa så långt, och det finns också några speciella typer som gör det.

 

Men mest ultralow startar från 50-100 kilometer i avstånd. Alla på vår lista är något längre och ett av de mest kända avståndet är 100 miles, eller 160 kilometer.

 

Det låter galen, men många kan faktiskt springa detta avstånd på under en dag. Men den längsta körningen på listan tar lite längre tid, vilket är Montane Yukon Arctic i Kanada, som är en hel del 692 kilometer.

 

Den här rutten är ett välkänt sökspår. Flera ultralöpare börjar se hur snabbt de kan köra några av dessa långa rutter runt om i världen för att träffa rekord.

Världens tuffaste ultralöp

  1. Hardrock Endurance Run 100 (160 km) Colorado, USA

  2. The Jungle Marathon (200 km) Brasilien

  3. Montane Yukon Arctic Ultra (692 km) Canada

  4. Berghaus Dragon’s Back Race (300 km) Wales

  5. The Grand Raid Réunion / Diagonale des Fous (164 km) La Reunion, Indian Ocean

  6. Tor des Géants (330 km) Italien

  7. La Ultra – The High (333 km) Indien, Himalaya

  8. Western States 100-mile Endurance Run (160 km) Californien, USA.

  9. Spartathlon (246 km) Grækenland

 

Jag läste nyligen boken: Eat & Run av Scott Jurek

 

Här lärde jag mig för första gången och spirulina, och sedan dess började jag ta det på morgonen i pillerform eller som pulver till min smoothie

Är alltid lite försiktig med att rekommendera kosttillskott, men efter att ha tagit både cannabis olje och spirulina som en del av kosten har jag känt mig otroligt bekväm

Rekommenderar dock att du kolla in några professionella källor, men jag använder det som en del av min ultraträning..

 

Jag är otroligt glad över att jag har hittat det här forumet där jag kan öva mitt svenska medan jag tränar för att bli en bättre löpare i Sverige. Om du inte har läst mitt tidigare blogginlägg kommer jag från Danmark

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Steve Nash - 7 november 2019 13:45


I recently signed up in a huge Camino Community on Facebook. I have a lot on my mind from all my good experiences from both Camino Frances and Camino Portugues.    When people ask me if it was tough to walk 800 kilometers I quickly answer NO! It ...

Av Steve Nash - 7 oktober 2019 12:49


Hi everybody :) Long time no blogging. Been busy playing basketball, but I am coming back to Sweden soon. This time I am going to be hiking with my good friend Chris on Öland.   Our plan is to go from Långe Erik to Långe Jan, our the other way ar...

Av Steve Nash - 19 juli 2019 13:47

Hvordan bliver man lige så vild som Floyd Mayweahter? Manden har vundet 50 ud af 50 boksekampe og han bliver blandt andet kaldt for Pretty Boy og Money.    Nu er vi kommet langt ind i sommeren 2019, og jeg har ligesom alle de andre år fejlet, da ...

Av Steve Nash - 2 juli 2019 08:39

Hej, allihopa!    Då är vi redo för Ölandrots för tredje året i rad, och jag måste säga att det kan vara den bästa festivalen i världen. Jag hoppas vi ses på badbruden. Om du är osäker på vem jag är, är det jag med det långa håret och den vackra ...

Av Steve Nash - 24 april 2019 14:12

Teknologien udvikler sig utrolig hurtig. Det samme gælder de komponenter som skal samarbejde med dit elektronik. Jeg har for nyligt oplevet, at min internetforbindelse blev meget mere stabil, hvis jeg skiftede fra trådløs til at bruge et kabel i sted...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards